© 2024  Fundacja Underground

 

 

Przeciwko wykluczeniu komunikacyjnemu

     Jak przekonuje Raport Krajowego Instytutu Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, odsetek pasażerów mieszkających w odległości większej niż akceptowalna od najbliższego dogodnego przystanku komunikacji publicznej wynosi nawet 64%! Tak jest w miastach. Na przedmieściach oraz na wielu wsiach jest jeszcze gorzej...

 

         Przystanek dogodny to taki, do którego codzienny podróżny może dotrzeć w w czasie krótszym niż 10 minut, najlepiej pieszo, a co najmniej bez użycia samochodu. Ci podróżni, którzy dogodny przystanek mają w większej odległości od swojego domu, zwykle wybierają własny samochód jako środek transportu.

 

     Rozwiązaniem sporej części tego problemu może być usytuowanie garaży rowerowych w pobliżu najważniejszych stacji przesiadkowych w miastach oraz przy przystankach funkcjonujących w mniejszych ośrodkach. Najlepiej garaży indywidualnych, tzn. dających możliwość przechowania roweru i ekwipunku w oddzielnym boksie. Wówczas codzienni podróżni będą mogli przechowywać w nich rowery, którymi dotrą do przystanku w czasie krótszym niż 10 minut, tj, z odległości do trzech kilometrów. To "przybliża" komunikację publiczną dla znaczącego odsetka mieszkańców miast, mniejszych miejscowości i małych wsi.

 

     Warunkiem sukcesu jest jednak nie tylko wyposażenie przystanków w rowerowe garaże. System ich funkcjonowania musi dawać podróżnym pewność, że po dotarciu na miejsce, spieszący się podróżny nie zastanie zajętych wszystkich miejsc garażowych. Mało tego, system taki nie powinien wymagać od użytkownika posiadania specjalnego urządzenia (np. smartfona), wgrywania specjalnych aplikacji, posiadania karty miejskiej czy bilonów. Najlepiej też, żeby korzystanie z garaży pozostawało bezpłatne.

 

     Wszystkie te warunki spełniają polecane przez nas

Inteligentne Garaże Rowerowe.

 

Korki